Complete onderbouwmethode

Voor HAVO en VWO

Ontdek de rust en duidelijkheid van 10VoorNatuurkunde

10VoorNatuurkunde is gebaseerd op de bekende lesmethode DBK-na (Differentiatie Binnen Klassenverband). Naast het behouden van de sterke structuur en geïntegreerde practica biedt de lesmethode een intuïtieve en praktische online leeromgeving. Samen met de duidelijke theorieboeken en heldere practicumbundels is het een kant-en-klare lesmethode voor de HAVO en VWO onderbouw.

Ben je op zoek naar een complete lesmethode voor de HAVO en VWO onderbouw waar leerlingen niet verdwalen in langdradige teksten of overdadige illustraties? Wil je heldere uitleg en duidelijk & modern vormgegeven lesmateriaal?

Dan is 10VoorNatuurkunde precies wat je zoekt!

De didactiek van 10VoorNatuurkunde

Bekijk de methode

Blader door de boeken en de practicumbundels of neem een kijkje in digitale leeromgeving 

Theorie

Beknopte theorieboeken met de basisstof en opdrachten die klassikaal en individueel gemaakt kunnen worden.

Practica

Activerende proefjes en uitdagende verdeeld in 30 complete lessen per leerjaar om de leerlingen echt inzicht te geven in de stof.

Geïnteresseerd? Maak kennis met 10VoorNatuurkunde:

Complete onderbouwmethode

Nieuws

Het laatste nieuws, ervaringen van docenten en artikelen die verschenen in de media leest u hier.

FAQ

Veelgestelde vragen over de methode 10VoorNatuurkunde en voorganger DBK-na.

Roadmap

De ontwikkeling van 10VoorNatuurkunde gaat continu door. Lees hier welke stappen we zetten.

Wilt u graag een proefaccount, heeft u specifieke wensen voor uw klas of school, wilt u de  methode naar uw eigen voorkeuren op maat aanpassen, heeft u tips of een andere vraag?

Aarzel niet om contact met ons op te nemen.

Compleet en flexibel

10VoorNatuurkunde is een kant-en-klare methode. Echter, de makers van 10VoorNatuurkunde houden zelf ook van didactische vrijheid. Daarom is de methode flexibel en eenvoudig aan te passen aan eventuele didactische en inhoudelijke voorkeuren van de vakgroep.

Wat uw collega's zeggen

5/5
Actief bezig zijn

"Toen ik in de proefperiode begon, zei een leerling tegen me dat hij de eerdere hoofdstukken (van de oude methode) veel ‘relaxter’ vond. “U vertelde uw verhaal en ik kon gewoon lekker luisteren. Nu moeten we zelf veel actiever met de stof bezig zijn.” Toen wist ik dat we een goede keuze hadden gemaakt!"

5/5
Didactische vrijheid

"De digitale beschikbaarheid van de stof, opdrachten, antwoorden, etc. in combinatie met de mogelijkheid zelf een boek op papier samen te stellen, geeft me meer didactische vrijheid dan een traditionele methode waarin de leerlingen aan het begin van het jaar een compleet pakket ontvangen."

5/5
Structuur & diepgang

"1: Inhoudelijk sterk met goede diepgang en heldere structuur. 2: Geïntegreerd practicum dat me veel didactische vrijheid biedt. 3: Veel opdrachten. 4: Fijne, rustige opmaak die de kinderen niet afleidt."

5/5
Praktische opdrachten

"We willen met ons onderwijs meer aansluiten bij de gedachte dat leerlingen vanuit een praktische opdracht werken en via die weg zichzelf de kennis eigen maken. Met 10VoorNatuurkunde kan dat."

Scroll to Top